Myndigheten för digital förvaltning står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Det här dokumentet beskriver hur digitaliseringssnurran.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga.
Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.
Om du behöver innehåll från digitaliseringssnurran.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss.
Svarstiden är normalt 2 arbetsdagar.
Du kan också kontakta oss på följande sätt:
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.
Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.
Länken Nyckeltal med schablonvärden som går att justera är minimerad. När den får fokus meddelar inte skärmläsare att den är minimerad.
Vår ambition är att ha åtgärdat alla kända tillgänglighetsproblem senast den 31 december 2023.
Post- och telestyrelsen har gjort en oberoende granskning av digitaliseringssnurran.se.
Senaste bedömningen gjordes den 4 mars 2021.
Redogörelsen uppdaterades senast den 5 december 2022.